Cu Traista şi Trăistaru

Unchiu mergea în fiecare zi cu stupii la pădurea de tei (Teiş). Anul ăsta a luat şi cîinele, Lord. M-am trezit, m-am plimbat prin curte, m-am plictisit şi mi s-a făcut dor de Lord. „Maie, mă duc pînă la Unchiu.” „Lasă că mergi cu tati şi cu mami cînd vin ei pe aici cu maşina. E departe.” „Nu e departe. Tu mi-ai povestit că te duceai pe jos pînă acolo cînd erai tînără şi eu sînt tînăr.” „Aşa e, eşti tînăr… Dar eu nu mergeam singură. Dacă te bate cineva?” „Nu mă bate nimeni, maie, stai liniştită. Sînt mare.” „E foarte cald afară. Mai bine te duci mîine poimîine cînd o fi mai răcoare.” „O să iau pălăria de paie de la tati care ţine umbră. Nu contează că e soare.” „Dar o să ţi se facă sete.” „E fîntînă pe drum.” „Şi dacă ţi se face sete cînd nu eşti lîngă fîntînă?” „Bine, iau o sticlă cu apă.” „Şi dacă ţi se face foame?” „Iau nişte roşii cu brînză şi ceapa cu mine.” „Şi cum le duci pe toate astea?” „E… îmi dai tu o traistă că am văzut că ai cîteva.” „Dar de ce vrei să te duci acum şi nu mai poţi să aştepţi?” „Aşa vreau eu azi.”

„Bine, ‘ai că-ţi dau o traistă cu mîncare şi nişte apă.”

Aveam cinci ani şi drumul are de vreo 12km dus şi întors. Am ajuns, m-am jucat cu Lord, am plecat înapoi. Cînd să intru în sat la întoarcere mi s-a făcut foame. M-am aşezat la marginea drumului, am mîncat şi am băut. Eram foarte obosit de drum şi de căldură. A fost una din cele mai bune mese de care mi-aduc aminte. Am ajuns înapoi. Maia nu era. A apărut mai tîrziu la poartă: venea de la o vecină.

Ceva mai tîrziu, cînd aveam douăzeci de ani, am aflat că maia (pe numele ei adevărat, Rafira Trăistaru) a fost cu mine tot drumul pîna la pădure şi înapoi.

View Larger Map

Răspunde

