Adam

La crăciunul din 2007 am cîntat cu Maia și cu Claudia colinde. Una e mai puțin cunoscută.

Adam dacă a greșit
Domnul din rai l-a gonit.
Din raiul cel din eden
izgonit cu greu blestem.
Iar Adam dac-a văzut
că-n greșală a căzut
a șezut jos într-un loc
plîngînd cu lacrimi de foc,
cu jale la rai privind
și către dînsul grăind:
„O, raiule, loc preasfînt,
mă vezi în ce jale sînt
că sînt cumplit urgisit
și de la tine gonit.
O, vai, cum mă bucuram
în slava ta cînd eram.
Iară eu acum atît
sînt jalnic și amărît
că mai mult nu voi gusta
din sfîntă dulceața ta.
O, ticălosul de eu
cum scîrbi pe Dumnezeu.
Greu păcat, Evo, de noi
că vom fi tot în nevoi
că tu, Evo, m-ai silit
și de bine m-ai lipsit.
Fie, Doamne, mila ta,
cată spre zidirea ta
și nu mă lăsa scîrbit
să fiu pînă la sfîrșit.”

S-ar putea să-mi iau sidiul în curînd.

Răspunde

