Fumatul

smokingDe cîte ori vizitez Bucureștiul îmi petrec timpul stînd acasă și plimbîndu-mă prin parcuri. Nu pot merge în prea multe locuri să mă întîlnesc cu prietenii pentru că nu prea sînt multe locuri pentru nefumători: ceainăria Cărturești, restaurantul Jadoo și chiar diverse moluri, mai ales cel din Vitan care este cel mai puțin aglomerat. Dacă știți și alte locuri frumoase și nefumate spuneți.

Cînd spun că nu merg într-un loc din cauza fumului mi se răspunde, cîteodată răstit și direct, alteori pe ocolite, că nefumătorii sînt impertinenți că vor să îngrădească libertățile fumătorilor. Adică dacă eu nu mă duc în fum fiindcă mi-e scîrbă de miros atunci le îngrădesc lor drepturile. Bună treabă. În mod normal aș fi înclinat să cred că sursa unui asemenea raționament este în mod uzual sursă de raționamente amuzante (sau enervante, în funcție de starea receptorului). Însă, cum unele surse îmi sunt apropiate și cu alte ocazii au dat netăgăduite semne de inteligență, trebuie să caut și alte explicații.

O fumătoare este dependentă de fumat cam la fel cum eu sînt dependent de mîncare. Dacă mi-ar spune cineva că n-am voie să manînc într-un restaurant aș crede că e nebun. Eu am nevoie să mănînc și, mai mult decît atît, de aia mă duc în restaurant. Voi încerca să lupt pentru dreptul meu de a mînca. Așijderea, o fumătoare are nevoie să fumeze și, mai mult decît atît, de aia iese în oraș. Dacă cineva îi spune că n-are voie să sugă țigarea și cafeaua în acelși timp va lupta pentru drepturile ei.

Țigara te poate face mai deștept. Dacă nu te duce capul să legi o conversație atunci apucă-te de fumat și vei reuși. Fumătorii ies adesea la fumat în turmă. După 10 minute de stat conversația va apare chiar dacă nu (mai) vrei.

Eu voi continua să evit mirosurile mai rele decît alea de hazna.

Răspunde

