un elefant slăbuț

Ieri s-a lansat versiunea alfa a saitului Slim Elephant.

La SlimElephant iti creezi foarte usor suveniruri de calatorie personalizate. Tu spui pe site cateva cuvinte care marcheaza lucrurile importante din calatorie […] Apoi, noi iti oferim iconite […] pe care le poti pune pe un tricou, o cana, [o] gentuta sau alte astfel de produse.

Andrei Marin, fondator Slim Elephant, citat de wall-street.ro

M-am uitat la el, mi s-a părut bunicel dar n-am  fost încântat, nu am comandat nici un tricou. De ce?

  • Prețul este prea mare. La Threadless mă costă $10 să iau un tricou frumos, la elefant e dublu.
  • Cuvintele care descriu ultima mea călătorie sunt „Bucharest, family, holiday” pentru că am fost de sărbători în București să-mi văd familia. Iconițele pentru București sunt bunicele dar puține. Pentru „family” a găsit două biserici. Pentru „holiday” nimic.
  • Ca să fac un tricou și să-l văd mai mare cum arată a trebuit să mut șase iconițe din stânga în dreapta. Până să termin, deja făcusem febră musculară. Și de ce trebuie să le pun la coșul de gunoi ca să le iau de pe tricou? Nu pot pur și simplu să le iau de pe tricou?
  • Mi-am dat seama apoi că aș putea face un tricou cu altceva decât ultima călătorie, în pofida a ce-mi sugera elefantul. După această briliantă descoperire, la care nu mulți utilizatori vor avea răbdare să ajungă singuri, am vrut să fac o oaie cu botul pe un țap de Guinness, eventual pe o pajiște. Mult noroc. Aș fi fost bucuros și dacă mă lăsa să pun oaia în dreapta sus și Guinness-ul în mijloc, dar nu vrea două iconițe. Trebuie șase! Clar?

I l-am arătat unui coleg care a încercat și el să facă un tricou. Nici la el n-a mers.

  • Căutarea „family, school, administration” n-a dat rezultate prea bune. Fusese în Nisa să-și viziteze mama și ca să completeze niște formulare la universitate.
  • Stilul iconițelor nu i-a plăcut. Îi place mai „goth” sau mai „powerpuff”.

Are și părți bune? Da. Dacă mergi la alt sait, de exemplu Zazzle, să îți proiectezi un tricou e mult mai greu fiindcă

  • dacă folosești google să cauți imagini de pus pe tricou
    • va fi mult mai greu decât să folosești căutarea de la elefant
    • imaginile găsite nu vor avea un stil uniform;
  • pe de altă parte, poziționarea imaginilor este mai grea tocmai fiindcă nu ai nici un ghid (sau grilă) cum îți oferă elefantul.

Ce ar putea să facă mai bine elefantul?

  • Să fie deschis și să spună oamenilor că-și pot personaliza cănile și tricourile și fără să fi fost într-o călătorie.
  • Să nu-i forțeze pe oameni să facă febră musculară trăgând icoane, măcar dacă nu e necesar.
  • Să-și extindă baza de date, de exemplu cu un set în alt stil, și să îmbunătățească descrierile actuale, care sunt folosite la căutare. E mult de muncă aici. Ar fi însă bine dacă elefantul ar observa probleme ca cea cu căutarea pentru familie automat.
  • Să scadă prețurile la tricouri!

Care este avantajul de afaceri al elefantului?

  • Un set de iconițe cu design bun. Probabil la rezoluție mult mai bună decât ce se poate fura (ușor) de pe sait.
  • Niște cod javascript/html/css de vreo două luni de lucru. De exemplu javascriptul are 21 KB comprimat și ce am scris eu în ultima săptămână (în Python) are 5 KB comprimat.
  • Niște cod pentru server, mai greu de furat. Cam tot cât pentru client, ghicesc fără nicio bază.

Vouă vă place? V-ați comandat tricou?

4 păreri la “un elefant slăbuț

  1. Multumim pentru feedback, Radu. Un set de observatii foarte utile, de o parte dintre ele ne ocupam deja, iar la altele inca nu ne-am gandit.

    Cateva comentarii si precizari mai jos :

    – Pretul : cautam solutii de a lucra cu distribuitori cu preturi mai mici. Avem in plan integrarea mai multor distribuitori (Cafepress este urmatorul), unii dintre ei cu preturi mai mici decat zazzle. Nu cred ca vom putea atinge totusi preturile Threadless, pentru ca in cazul SlimElephant este vorba despre un tricou unicat, printat doar o singura data. In cazul Threadless este mai mult sau mai putin mass production.

    – diversitatea templates – lucram la asta :) Vom avea curand un set de templates „fixed”, asa cum este acum, si un set de templates „free hand” care iti permite sa iti desenezi oaia cu Guiness :)

    – drag and drop – avem deja un buton experimental care iti alege automat un nr de icons (gen „I’m feeling lucky”). Arunca-ti un ochi la adresa http://bit.ly/4IR5qP

    – cautari fara rezultate : Da, ne dezvoltam in mod constant baza de icons. Cautarile fara rezultat sunt monitorizate. Cand spuneai „in mod automat”, te referi la altceva decat monitorizare ?

    As vrea sa te rog imi spui care dintre lucrurile de mai sus a fost „deal-breaker” ? Ne-ar ajuta sa prioritizam dezvoltarile ulterioare.

    Numai bine,
    Viorel

    Apreciază

  2. Uite și răspunsurile:

    1. Poate merită să atragi atenția asupra faptului că produci un unicat. De exemplu, în loc de „and I create a souvenir for you” poți spune „and I create a souvenir just for you”. Apoi, poate permiteți și adăugarea a ceva cu adevărat personal, de exemplu un text scris de utilizator. Pentru asta ar trebui fonturi frumoase. Am aflat de curând de Typekit pentru web. Nu știu dacă ar merge pentru tricouri.

    2. Sună bine. Ca să fie clar, mi-ar plăcea (mai mult decât „free-hand”) poziții fixe dar care nu trebuie toate umplute. (Dacă nu pui ceva pe un loc, umbra din spate se șterge când mergi la zazzle, de exemplu.)

    3. Julien, colegul menționat mai sus, zicea că după prima căutare ar trebui tricoul deja să fie umplut cu iconițe. Tind să fiu de acord cu el. N-am o părere clară despre lăsarea butonului „random”.

    4. Mă refeream și la monitorizarea căutărilor fără rezultat. Pentru a detecta cazul cu „family” mai trebuie și altceva. De exemplu să numărați de câte ori e folosit un rezultat pentru un anumit cheie. Dacă o poză care e dată ca rezultat pentru un termen e mult mai puțin folosită decât celelalte atunci poate nu e OK că apare. Vedeți voi cum definiți „folosit” :) Și poate se pot face și alte chestii de genul ăsta dar nu m-am gândit prea mult.

    5. „Deal-breaker”? Cred că prețul a fost cel mai important.

    Apreciază

  3. Ah, și încă ceva: pe prima pagină (în chorme) nu pot să selectez exemplul de căutare. La balaur au făcut o chestie mișto: când faci clic pe un termen exemplu de căutare e copiat în căsuța de căutare.

    Apreciază

Răspunde

